Kindermarketing

Kinderen

Nederlanders worden al decennia dikker. Niet alleen ouderen, maar zeker ook de jeugd heeft hier mee te maken. Dat kan vroeg beginnen, zelfs al in de buik van de moeder. Overgewicht is niet alleen ongezond en duur voor de maatschappij, het maakt veel mensen ook ongelukkig. Niet voor niets probeert de overheid in te grijpen, onder andere via voorlichtingscampagnes en educatie. En dan met name gericht op de jeugd.

Wij zijn geïnteresseerd in de rol van het bedrijfsleven. In hoeverre houden zij zich aan de afspraken om kinderen onder de 13 te verschonen van reclame voor (ongezond) voedsel? Werkt de zelfregulering? En hoe is het gesteld met de reclame op social media?

Lees verder
Verkenning Research Opnames Uitzending

Status onderzoek

Uitzending

Deel jouw ervaring Blijf op de hoogte

45 tips

ontvangen

Ervaringsdeskundigen

gezocht

Laatste ontwikkelingen

donderdag 07 december 2017

De voedselindustrie kondigde een jaar geleden aan om te stoppen met kinderidolen op voedselverpakkingen. Wij waarschuwden eerder al af te wachten of dit echt ging gebeuren. Ze stelden namelijk veel voorwaarden. Foodwatch heeft de stand van zaken vandaag onderzocht: De kinderidolen zijn nog steeds te vinden op onder meer hagelslag, lolly's en ijs.

Update van

Bastiaan Hetebrij

Verslaggever

Toon meer ontwikkelingen

Artikelen in dit onderzoek

Toon meer

Deel dit onderzoek


Dit onderzoek is in handen van

Bastiaan Hetebrij

Verslaggever