Nationale Ombudsman: De serviceverlening van de politie aan de burger moet beter

donderdag 21 november 2013 Leestijd: 0 min.
Redactie de Monitor

Redactie

redactie@demonitor.kro-ncrv.nl

donderdag 21 november 2013 Leestijd: 0 min.

De Nationale Ombudsman, Alex Brenninkmeijer, bevestigt de eerste resultaten van ons onderzoek: de grootste ergernis bij burgers is dat ze niks meer horen na het doen van een aangifte. Hij stelt dat de serviceverlening van de politie aan de burger beter moet. Verder bevestigt Brenninkmeijer dat de politie inderdaad het doen van een aangifte soms ontmoedigt, zoals een anonieme bron ons eerder meldde.

Lees meer over

Veiligheid en handhaving Politie, waar is mijn aangifte?
Verkenning Research Opnames Uitzending

Politie, waar is mijn aangifte?

Uitzending

Deel jouw ervaring 58 andere artikelen in onderzoek

565 tips

ontvangen

Ervaringsdeskundigen

gezocht

Dit artikel is geschreven door:

Redactie de Monitor Redactie
Lees verder
@de_monitor

Deel dit artikel

Meer artikelen in dit onderzoek

Toon meer

Meer weten?

Van alle aangiftes die bij de politie worden gedaan, leidt maar 5% tot een veroordeling. Hoe kan dit? Wat gebeurt er met de aangiftes bij de politie? En hoe eenvoudig en veilig is het om aangifte t...
Alles over dit onderzoek