Na oplossen probleem, heeft tipgever Juliet nu wéér nieuwe onbekende toeslagpartner

zondag 13 maart 2016 Leestijd: 1 min.

Juliet van Ree (l.) in gesprek met Teun van de Keuken (r.) /

Judith Meulendijks

Redacteur

judith.meulendijks@kro-ncrv.nl

zondag 13 maart 2016 Leestijd: 1 min.

Voor ons dossier Digitaal Doolhof interviewden we eerder Juliet van Ree. Zij meldde zich bij ons omdat zij in de problemen kwam door een voor haar volstrekt onbekende huisgenoot: de Belastingdienst koppelde haar onterecht aan de vorige bewoner van haar huis. Zij liep hierdoor de toeslagen mis waar ze recht op had. Na onze uitzending werd het probleem door de Belastingdienst opgelost. Of toch niet?!

We zijn verbaasd als Juliet weer contact met ons opneemt. Wat blijkt? Zij is nu weer opnieuw door de Belastingdienst gekoppeld aan een onbekende toeslagpartner. Dit keer is het weer een andere man met wie zij een huishouden zou delen. ‘Ik ben normaal wel goed gemutst, maar nu kreeg ik echt tranen in mijn ogen.’

Belastingtelefoon

Juliet heeft inmiddels contact gehad met de Belastingtelefoon. Pas toen zij vertelde dat ze al eerder was geinterviewd door De Monitor, werd ze doorverbonden met iemand op de juiste afdeling. Een medewerker heeft de fout toen rechtgezet. Deze maand kan Juliet echter naar haar toeslagen fluiten. Op 15 april moet ze weer opnieuw inloggen op mijntoeslagen.nl, zo werd haar door de Belastingdienst gezegd, en hopelijk is het probleem dan opgelost.

Heb jij ook last van een onbekende toeslagpartner? Krijg jij dit niet opgelost? Laat het ons weten. tip insturen

Kijk de tweede reportage van ons onderzoek Digitaal Doolhof vanavond de monitor om 22:35 uur op NPO2.

Lees meer over

Overheid en bureaucratie Digitaal doolhof
Verkenning Research Opnames Uitzending

278 tips

ontvangen

Ervaringsdeskundigen

gezocht

Dit artikel is geschreven door:

Judith Meulendijks Redacteur

Judith Meulendijks bijt zich graag vast in onderwerpen. Zij maakt graag helder vertelde verhalen over falende overheidsprocessen, en dan vooral over de mensen die daarvan het slachtoffer zijn. Ze heeft een sterk rechtvaardigheidsgevoel en probeert met haar werk als journalist bij De Monitor de samenleving een beetje beter te maken. Tipgevers, zeker ook van buiten de Randstad, kunnen bij haar terecht voor een luisterend oor. Zij worden echter niet op hun blauwe ogen geloofd; boven alles moet een verhaal kloppen. Judith’s interesse is breed, maar ligt in hoge mate bij justitie, zorg, digitalisering en (medische) privacy.

Lees verder
@judith_monitor

Deel dit artikel

Meer artikelen in dit onderzoek

Toon meer

Meer weten?

De overheid trekt zich steeds verder terug achter een digitaal loket. Maar wat gebeurt er als jouw gegevens niet kloppen? Zoals bij de Belastingdienst, de Basisregistratie Personen, DUO of het UWV....
Alles over dit onderzoek