Klantenservice U-OV probeert verschillende tarieven te verklaren

donderdag 12 februari 2015 Leestijd: 0 min.

U-OV /

Redactie de Monitor

Redactie

redactie@demonitor.kro-ncrv.nl

donderdag 12 februari 2015 Leestijd: 0 min.

Beluister het gesprek met de aanbieder van het openbaar vervoer in Utrecht: U-OV. De klantenservice probeert een verklaring te geven waarom er verschillende bedragen in rekening worden gebracht voor exact hetzelfde busritje.

Dit is de casus:

Voor een busritje van Utrecht cs naar halte Wittevrouwen (4 haltes) betaal ik maar liefst 4 verschillende tarieven. Maar het kan nog gekker: voor de terugreis betaal je wéér een ander bedrag. Terwijl dit weer exact dezelfde route is als de heenreis. Én voor de terugreis betaal je bij alle lijnen weer hetzelfde! bedrag.

OV-chipkaart

Help ons met ons onderzoek! Stuur uw OV-reishistorie naar ons toe en wij zoeken uit hoe deze verschillende tarieven kunnen ontstaan. Bekijk hieronder het instructiefilmpje hoe u uw reishistorie verzamelt en verstuurt.

Lees meer over

Overheid en bureaucratie OV-chipkaart
Verkenning Research Opnames Uitzending

51 tips

ontvangen

Ervaringsdeskundigen

gezocht

Dit artikel is geschreven door:

Redactie de Monitor Redactie
Lees verder
@de_monitor

Deel dit artikel

Meer artikelen in dit onderzoek

Toon meer

Meer weten?

Reizen met het Openbaar Vervoer en betalen met de OV-chipkaart. Reuzehandig! Maar toch klopt er iets niet. Voor exact hetzelfde ritje met dezelfde vervoerder betaal je steeds andere bedragen. Hoe k...
Alles over dit onderzoek